DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Tasarım Stüdyosu I
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
VCD 201
Güz
2
6
5
9
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu stüdyo dersinin amacı ikinci yıl öğrencilerini görsel iletişim tasarımı disipliniyle ve tasarım düşüncesi kavramıyla tanıştırmaktır. Bu tanışma ise kavrayış, araştırma, test etme ve kullanıcı ile temasla mümkün olmaktadır ki bunlar da tasarımın sorun tanımlama, fikir üretme ve form yaratma basamaklarının birincisinden sonuncusuna dek sistematik düşünce yoluyla mümkün olmaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bu dersi tamamlayan öğrenciler; tasarıma sistematik bir yaklaşımla bakabileceklerdir.
  • araştırma yoluyla tasarımsal bir sorun tanımlayabileceklerdir.
  • fikirlerini kavramsallaştırabilecek ve görselleştirebileceklerdir
  • herhangi bir tasarım işini etkin bir biçimde sunup açıklayabileceklerdir.
  • profesyonel bir tasarım tavrı sergileyebileceklerdir.
Ders Tanımı Öğrenciler tasarım elemanları ve prensiplerinin kullanımında güven kazanarak bunları etkili iletişim amacı için kullanacaklardır. Forma yönelik duyarlılık (estetik) içerik ve bağlama yönelik duyarlılıkla sağlanmaktadır. Bir nesenenin formu onun amacının ne olduğu, nerede ve ne zaman kullanılacağı, daha da önemlisi kimin tarafından kullanılacağı (kullanıcı / izleyici) göz önünde tutularak şekillendirilmektedir. Dolayısıyla bu ders gerçek hayattaki pratiklerin vazgeçilmezi olan pazarlama prensiplerine bir giriş niteliğindedir. Kullanıcı odaklı sistematik bir tasarım stratejisi geliştirmenin yanı sıra öğrenciler bu derste profesyonelliğin şu anahtar noktalarıyla tanıştırılmaktadır; ; proje planlama ve organizasyonu, etkin bir çalışma takvimi geliştirebilme, tasarım terminolojisini kullanabilme, bir tasarım işini açıklayabilme, bağımsız düşünce geliştirebilme, işin gerektirdiği tasarım sorumluluğunu üstlenebilme, etik tasarım, ekolojik kaygılara cevap verebilme, teknik konularda yüksek standartları yakalayabilme, teknik ve diğer gelişmelerden haberdar olabilme, bireysel çalışabilme, sınıf arkadaşlarıyla / meslektaşlarıyla fikir alışverişinde bulunma, tasarım camiasında ve kurumlarında ve ağlarında tartışmaları izleyebilme
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş Gün 1: Etkinlik 1 - Gün 2: Etkinlik 2 Dersin içeriği ve işleyişi hakkında bilgiler verilmesi. İki etkinlikle derse ısındırılması.
2 1. Proje: Fotografik Alfabe Ön araştırma, kavram geliştirme
3 Gün1: 1. Proje Fotografik Alfabe - Gün 2: Proje arası kritiği Ön araştırma, kavram geliştirme ve sunum
4 Gün 1: Yeni proje tanıtım, Jüri hazırlık - Gün 2: Birleşik Jüri Jüri hazırlığı, sunumu ve yeni projenin araştırılması
5 Proje 2: Film Posteri Tasarımı Film üzerine hazırlıklar (notlar, imgeler), araştırma ve kavram geliştirme
6 Gün 1: Proje arası kritiği - Gün 2: Proje 2: Film Posteri Tasarımı Ön araştırma, kavram geliştirme
7 Gün 1: Yeni proje tanıtım, Jüri hazırlık - Gün 2: Birleşik Jüri Ön araştırma, kavram geliştirme ve Sunum
8 Proje 3: Yeniden tasarım (Re-design): form(al) düzenlemeler Ön araştırma, kavram geliştirme
9 Gün 1: Proje arası kritiği - Gün 2: Proje 3: Yeniden tasarım (Re-design): form(al) düzenlemeler Ön araştırma, kavram geliştirme ve sunum
10 Gün 1: Yeni proje tanıtım, Jüri hazırlık - Gün 2: Birleşik Jüri Jüri sunumu
11 Proje 4: Gıda Ambalaj Tasarımı Ön araştırma, kavram geliştirme
12 Gün 1 Proje 4: Gıda Ambalaj Tasarımı Sunum
13 Gün 1: Proje arası kritiği - Gün 2: Proje 4: Gıda Ambalaj Tasarımı Sunum; Ön araştırma, kavram geliştirme
14 Proje 4: Gıda Ambalaj Tasarımı Gün 1: İç Jüri - Gün 2: Misafir Jüri Son hazırlıklar ve jüri sunumu
15 Öğrenci sergisi Sergi kurulumu
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Proje birfleri ve sunumları
Önerilen Okumalar/Materyaller Frascara J. (2004). Communication Design: Principles, Methods, and Practice. Allworth Press, N.Y.; Frascara, J. (2004). Design Fundamentals: Introduction. Unpublished manuscript, Department of Art & Design, University of Alberta, Canada; Lupton, E. (ed.) (2011). Graphic Design Thinking: Beyond Brainstorming. Princeton Architectural Press, N.Y; Lupton, E.. Cole-Phillips, J. (2008). Graphic Design: the new basics. Princeton Architectural Press, N.Y.; Papanek, V. (1984). Design for the Real World. Thames and Hudson, London; Heller, S., Vienne, V. (2003). Citizen Designer: Perspectives on Design Responsibility. Allworth Press, N.Y.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
Proje
3
80
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
5
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
8
128
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
6
90
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
7
Proje
3
9
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
    Toplam
252

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Fiziksel ve dijital mecralarda, temel tasarım prensiplerini uygulayarak görsel anlatılar ve mesajlar kurgular.

X
2

Çeşitli tasarım metodlarını kullanarak karmaşık problemleri çözer.

X
3

Yaratıcı yönetmenlik/sanat yönetmenliği yapar.

X
4

Görsel İletişim Tasarımı alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.

X
5

Estetik ve etkili tasarım çözümlerini geliştirmekte sosyal ve etik farkındalık içerisinde davranır, bireysel ve kolektif düzeyde sorumluluk alır.

X
6

Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlar ve değerlendirebilir.

X
7

Durağan ve hareketli görüntüleri üretmek/düzenlemek konusunda ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olur.

X
8

İlgili yazılım, mecra ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.

X
9

Eleştirel düşünme ve bu düşünme şeklini tasarım çalışmalarına aktarma becerilerini edinir.

X
10

Alanında kendi kendini sürekli yenileme ve eğitme inisiyatifini üstlenir, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir.

X
11

Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1)

X
12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest